העלאת ביטחון עצמי באמצעות תרפיה בקול

חוסר ביטחון עצמי הוא נושא שמעסיק לא מעט אנשים: מצעירים ועד מבוגרים, מהמעמד הנמוך ועד המעמד הגבוה. לכן אנשים רבים מחפשים אחר שיטות של העלאת ביטחון עצמי שבו במקום יתנו להם את החיזוק שהם צריכים על מנת להתמודד בהצלחה אתגרים מסוגים שונים, ומתוך הצורך העז שלהם לצאת מחוסר הביטחון שלהם הם פונים לפתרונות מסוכנים כמו תרופות פסיכאטריות, צריכת סמים ואלכוהול ועוד. במאמר זה אנחנו נספר לכם על התסמינים שיעזרו לכם לזהות ביטחון עצמי נמוך, אצלכם או אצל האנשים הקרובים אליכם, וגם נמליץ לכם על שיטה טבעית של העלאת ביטחון עצמי.

מהם חלק מהתסמינים של חוסר ביטחון עצמי?
  • שפת גוף שלילית – שפת גוף מבטאת כלפי חוץ את מה שאנחנו מרגישים מבפנים. לכן אדם חסר ביטחון, אשר מנסה לסגור את עצמו בפני תקשורת עם אנשים אחרים, בדרך כלל יפגין שפת גוף סגורה הכוללת שילוב ידיים, שילוב רגליים וכדומה. מעניין לציין שניתן להשתמש בשפת גוף גם בשביל העלאת ביטחון עצמי: עצם השינוי בשפת הגוף שלנו בו במקום יוצר שינוי בהרגשה שלנו.
  • התגוננות תמידית – אנשים חסרי ביטחון תמיד חושבים שמישהו מנסה לתקוף אותם, לתפוס אותם או להאשים אותם בדבר מה. לכן פעמים רבות הם ינקטו בגישה מתגוננת, למרות שלמעשה אין לכך כל סיבה אמיתית.
  • דפוסי חשיבה שליליים – אדם חסר ביטחון בדרך כלל חווה מצבים לא נעימים, והוא מרגיש כנטע זר בעולם. כך הוא מפתח לעצמו דפוסי חשיבה שליליים ואמונות שליליות על העולם, ולמעשה הוא ממשיך ליצור לעצמו מציאות של חוסר ביטחון. טיפ קטן לגבי העלאת ביטחון עצמי: שינוי דפיסה החשיבה מסייע במידה ניכרת לתהליך חיזוק הביטחון.
העלאת ביטחון עצמי באמצעות תרפיה בקול 
  • שיפור מצב הרוח – על מנת להעלות ולשפר ביטחון עצמי, האדם ראשית כל צריך לצאת ממצב הרוח השלילי שאליו הוא נקלע. תרפיה בקול הינה כלי טבעי ויעיל במיוחד לחיזוק הביטחון העצמי ולהעלאת מצב הרוח. לטיפול בקול יש את הכלים להכניס חיות וחיוניות ורוח חיובית, לעיתים בשילוב תנועה ומוסיקה.בין אם האדם משמיע קולו באופן פעיל, ובין אם מניע עצמו בתגובה לשירה או מוסיקה האדם חווה שינוי חיובי.
  • הפחתת דרגת החרדות – דבר נוסף שיש לסלק מן הדרך למען תהליך יעיל של העלאת הביטחון עצמי, הוא החרדות שהאדם סובל מהן, אשר למעשה יוצרות את חוסר הביטחון שלו. תרפיה בקול ידועה בסגולותיה העוצמתיות לשחרר את קולות הלחץ ולהפחית את החרדה, אשר בהדרגה מרגיעים את האדם ומחזקים את הביטחון שלו בעצמו, בקולו, ובאחרים.
  • הקול מחבר את האדם אל עצמו – אנשים חסרי ביטחון חווים מעין ניתוק מהחיים, ותרפיה בקול למעשה מעניקה להם את הזדמנות הפז לחדש את החיבור הזה. על ידי יציאה מהבית , יצירת קשרים עם אנשים, רכישת מיומנויות חדשות וכדומה הם משפרים את סיכויי הצלחת התהליך של העלאת ביטחון עצמי וסוללים לעצמם דרך לעתיד חיובי יותר.