שיטת "הקול המרפא"

שיטת "הקול המרפא"-תרפיה בקול,טיפול בקול בעזרת תנועה ומוסיקה

משתמשת בקול האנושי ככלי טיפולי למודעות עצמית, להעצמה, לחיזוק, לשחרור , לריפוי ולשיפור מערכות יחסים
בהנחיית ד"ר אירית אלון :


* למורים וגננות :מוכר כקורסי השלמה בשנת שבתון
* אין צורך בידע מוסיקלי קודם.

שיטת "הקול המרפא" מדגישה את חשיבותו של הקול בתקשורת שאנו יוצרים בתוך מערכות היחסים בחיינו,וקודם כל בתקשורת שלנו עם קולנו.באמצעות קולנו,דרך הדיבור והשירה ,אנו מעבירים רגשות ומחשבות ומשפיעים בכך על האחר ועל עצמנו.
מכאן ,נובעת החשיבות הגדולה שיש לתת לקול שמאחורי המילים המושמעות בפי המורה, ההורה, המטפל, המחנך וכל אדם הנמצא בתקשורת כלשהי . המילים חשובות ,אך הקול המפיק אותן חשוב ובעל השפעה רבה לאין ערוך. ביכולתנו לבנות או להרוס מערכות יחסים באמצעות קולנו.

בקול ישנם מרכיבים המהווים כלי לאיבחון פיזי או רגשי .
לקול האנושי יש יכולות שחרור, פתיחת חסימות, השפעה חזקה על הגוף והנפש, ושימוש נכון בקול יכול להעצים אותנו ולסייע ביצירת תקשורת אישית ובין אישית הרמונית יותר.

קול "רך" ירכך כעס,קול "קשה" יקשה את הלב.

שיטת "הקול המרפא" משלבת גישות שונות לעבודה בקול עם דגש על שיטת VMT יחד עם תנועה, מוסיקה ומגע. על פי שיטה זו ניתן לאבחן אדם על פי המאפיינים הקיימים בקולו.

הקול שלנו הוא הכלי הזמין והעוצמתי ביותר הנמצא ברשותנו.

ובאמצעות הכלים הייחודיים בשיטת " הקול המרפא " משתחררים מקומות חסומים בתוכנו ,ואנו יכולים להיפתח ולהיחשף אל הקולות הנאלמים בתוכנו, אשר הושתקו ,לא בוטאו ולא קיבלו מענה..

במסגרת התהליך אנו לומדים לרפא ולשחזר את הקולות המגוונים שבגופנו, להחזירם אל חיינו ולהתחבר אל הקול האותנטי.כך מתהווה נוכחות שלימה יותר בתוכנו ,והכל עם הקול במקום בו המילים כבר אינן מבטאות את הנמצא בנפש.