תרפיה בקול השפעת הקול והצלילים על הנפש

טיפול בגלי קול הינו טיפול אלטרנטיבי אשר חוקר את ההשפעות של צליל בתדר נמוך על בריאות ואיכות החיים האנושיות. חוקרים שונים חקרו את ההשפעות של תדרי קול, צלילים ומוזיקה על התנהגותנו. תרפיה בקול הוא שדה חדש ומרגש עם פוטנציאל לשינוי מהותי במהות הטיפול. הוא מציע טכניקה פשוטה כדי לקבל מידע מפורט על גופנו, ובעל פוטנציאל ללא גבול.

השפעות הקול ניכרים בכל יום בחיינו. לדוגמא, אנו חווים את ההשפעה הממריצה של הצליל בכל פעם שאנחנו שומעים מוסיקה קצבית. רק לחשוב על הפעם האחרונה ששמעתם להיט ריקודים אהוב ולא יכולתם שלא להתחיל לרקוד אותו. הפסיכיאטר הבולגרי ג'ורג'י לזנוף למשל, הצליח להראות יכולת מוגברת ללמידה אצל הנחקרים באמצעות השמעת מוסיקת בארוק של באך. דוגמאות אלו מבהירות לנו כי הצליל והמוסיקה יכולים להיות בעלי השפעה עמוקה על הבריאות שלנו, ולא רק בריאותנו הפיזית, אלא גם זו הנפשית והרגשית.

אנחנו יודעים את כוחו של הקול והמוזיקה. הקול שלנו משתנה בעקבות מחלה או מצב רוח נפשי. הבריאות או מצב הרוח שלנו יכולים להיות מושפעים מאוד גם ממוסיקה, מזמרים ומשירים. רק תחשבו על הפעם האחרונה בה חבר חולה או נסער התקשר אליכם ותיזכרו איך קולו היה שונה מהרגיל.

הקול הוא מדד גדול של חיוניות. הקול הוא אחת השדרות החזקים ביותר של ביטוי אנושי וככזה, הוא מספק קשר מאוד שימושי עבור המערכות בגוף. יש ראיות לכך שהמוח, בנוסף להיותו כימאי ראשי, הוא מחולל צליל מורכב מאוד ופוקד את מערכות הגוף באמצעות תדר. המוח מייצר תבניות גלי קול שניתן למדוד אותם עם מגוון רחב של מכשירים. הקול מייצר דפוס המכיל מידע רב המתייחס לבריאות ואיזון הפיזי והרגשי שלנו. קולו של כל אדם הוא ייחודי, וכתוצאה מכך, כאשר נרשמים ומנותחים קולות בתוכנת סאונד, הם עשויים להראות סימנים לבעיות פיזיות או רגשיות.

בטיפול בתדרי הקול מנתחים הקלטות של הקול האנושי על מנת לחפש רמזים של חוסר איזון תזונתי, או מדדים של מתח ומחלה. לא משנה מה המתאמים שאנו רואים בניתוח הקול, אנו מסוגלים להעריך את הדפוס הקולי ולספק תדרים ספציפיים לתמוך בגוף.

אחת העובדות המדעיות המרתקות ביותר שצצה לאחרונה היא, שהקול מתנהג באופן דומה לאור. במילים אחרות, הקול והאור הם כמו ויטמינים ומינרלים בגוף שלנו. אנחנו צריכים איזון מסוים של תדרי קול, אשר עשויים להשתנות מאדם אחד למשנהו, על מנת לשמור על הגוף שלנו במצב בריא. מדענים הוכיחו, שלבני האדם וכן לבעלי החיים יש תגובות עמוקות לצלילים מסוימים. דוגמא טובה היא של זעקה אמיתית, או כינורות גבוהים בסרט האימה "פסיכו" או שימוש בקריאת קרב מיוחדת המסייעות לנטרל את אויב במלחמה.