דיבור בפני קהל


האם שמתם לב לכך, כי לא אחת קורה בעת שיחה על נושא כלשהו, בשיחה חברית, או עסקית, אנו זוכים לתגובה צוננת, כועסת, מאשימה, תגובה אשר איננה בהלימה לתוכן הדברים שאמרנו?
הקול הוא התשובה - הקול הוא המפתח לאופן בו דיבור בפני קהל ישמע מקצועי והדברים שאנו אומרים יעברו לקהל באופן הנכון ביותר.
אם בשיחה אישית, בטלפון, דרך המחשב, בשיחה עסקית או חברתית או דיבור בפני קהל רחב, הקול הינו גורם משפיע ביותר על התקשורת הבינאישית שלנו.

הדברים שאנו אומרים הינם הדרך שלנו ליצור תקשורת מילולית . אולם צורת האמירה שלנו קשורה בתקשורת לא מילולית. הדרך בה אנחנו אומרים את הדברים שלנו מסייעים ליצירת התדמית שלנו ויחד עם הטון שבו אנו מעבירים את המסר אנו מוסיפים לכך גם פרשנות.

מרכיבים קוליים, מאפיינים קוליים כוללים: עצמת הקול, קצב הדיבור, גובה הצליל, הבעת הקול, מבטא, דיקציה ושטף הדיבור,
התדמית הקולית שלנו מושפעת מעוצמת הקול ,הקצב, הגובה, האיכות והבהירות הקולית הניכרים בעת הדיבור. והיא זו הקובעת את התגובות של האנשים אלינו. אגרסיביות או אסרטיביות ניכרים דרך הקול הנשמע דרך המילים המדוברות.האדם המקשיב "מחליט" איזה פירוש לתת לדברים ואיך להגיב אליהם.

בעידן של היום בתקשורת המתקיימת רבות דרך הרשת, הטלפונים וכד' אנו מגלים כי הקול שמאחורי המכשיר יקבע את המשך הקשר הפרטי,החברתי, העסקי .

לא אחת אנו נתקלים בתגובות של אנשים כלפינו אשר איננו מבינים מהיכן הגיעו.
אנו שואלים עצמנו –מה קרה כאן? האם אמרתי משהו לא ברור?
האם דיברתי בטון כועס?
מדוע מגיבים כך אלי?
התדמית הקולית שלנו מושפעת מעוצמת הקול ,הקצב, הגובה, האיכות והבהירות הקולית ניכרים בעת דיבור בפני קהל או בשיחות אישיות בפורומים קטנים יותר. תדמית זו היא הקובעת את התגובות של האנשים אלינו. אגרסיביות או אסרטיביות ניכרים דרך הקול הנשמע דרך המילים המדוברות.האדם המקשיב "מחליט" איזה פירוש לתת לדברים ואיך להגיב אליהם .

אני שומעת צרידות, לעיתים מלווה בקושי בנשימה, או שימוש בקול גבוה וחזק על מנת להתגבר על הבעיה שנוצרה
התקשורת הלא מילולית נתפסת כמרכיב עיקרי בתקשורת הבינאישית הפרטית, חברתית ועסקית. הקול, משפיע על כ-70-80%מאופי התקשורת. עוצמת הקול, קצב הדיבור, איכות ובהירות הקול במהלך הדיבור, משפיעים וקובעים את התדמית הקולית שלנו, וכתוצאה מכך את תגובת האנשים אלינו. דיבור אסרטיבי או אגרסיבי, מושפע לא מהמילים אלא מצורת הדיבור. התפיסה של המקשיב "תחליט" איזה פירוש לתת לדברים וכתוצאה מכך, איך להגיב אליהם.

העיסוק בקול, מתחיל בלידה. האמא, מזהה לפי צליל הבכי, מה הסיבה ופועלת בהתאם. התינוק, לומד לזהות את צליל קולה של האם ומגיב אליה כשהיא מדברת איתו גם אם היא לא בטווח הראייה שלו.במהלך כל החיים מתנהלת התקשורת המילולית והלא מילולית בין אנשים ומשפיעה על איכות הקשרים עם הסביבה וכתוצאה מזה על איכות החיים.

מאחר ושפת הגוף והקול, משודרים על ידי כל אדם, ונקלטים על ידי כל אדם, חשיבותם רבה. בהרבה מקרים, אנחנו מנסים לקרוא בין השורות ואת מה שמעבר להבעות הפנים והגוף. לא אחת, אנחנו מזהים פער ביניהם. פער זה מתורגם לעיתים כ"חוסר אמינות" על ידי המקשיב או כמצב לא ברור. הבעייתיות במצב הזה היא שהתקשורת לא זורמת ואין תשומת לב מלאה למסר המילולי, כי המוח מנסה להבין את המצב.

יש לזכור שדווקא בעידן המודרני והטכנולוגי, חלקים שלמים בתקשורת החברתית והעסקית נעשית מבלי ששני הצדדים יראו אחד את השני, והתקשורת מתנהלת באמצעות הקול בלבד.הקול הוא שיקבע את איכות הקשר, התחושות של שני הצדדים והתוצאה הסופית של ההתקשרות.
על מנת לקיים תקשורת טובה הן בשיחה אישית והן בעת דיבור בפני קהל ,
חשוב לוודא שהמסר המילולי והלא מילולי תואמים.