דיבור בפני קהל טיפים לעשות זאת נכון


כאשר אנו צופים בידוענים, פוליטיקאים ואנשי עסקים מדברים בטלוויזיה או בציבור, הם נראים כל כך מקצועיים שאנו עשויים לתהות: הם דברנים גדולים, או שהם פשוט נולדו ככה? אמנם נכון שחלק מהאנשים נולדו עם המתנה הזו, אך הרוב המכריע של הדוברים המצוינים הכשירו את עצמם להיות כאלה. הם קיבלו הכשרה רשמית או שנשאו נאומים רבים כל כך, שבמשך הזמן למדו מה עובד עבורם ומה לא. וינסטון צ'רצ'יל מוכר כאחד מהנואמים הגדולים ביותר בכל הזמנים. עם זאת, צ'רצ'יל השיג את מעמדו זה רק אחרי עבודה קשה וממושכת. הוא עצמו טען בזיכרונותיו כי הכין את עצמו במשך שעה על כל דקת דיבור בודדה.

אז מה הסוד האמיתי של ציבור הדוברים הרהוטים? כיצד דיבור בפני קהל יכול להצליח לנו? לפניכם שבעה עקרונות ראשוניים.

1. תפיסה: תפסיק לנסות לדבר לציבור גדול
אנשים רוצים להקשיב למישהו שהוא מעניין, רגוע ונינוח. בשיחות השגרתיות שיש לנו בכל יום, אין לנו בעיה בעצמנו. עם זאת, לעתים קרובות מדי, כאשר אנו עומדים להרצות או לנאום, משהו משתנה. אנו מתמקדים ב"ציבור" אך כדי להיות מרצה יעיל, עליך לעשות בדיוק את ההפך - להרפות ולחשוב על ההרצאה כשיחה בינך לבין הקהל. אם אתה יכול לנהל שיחה נינוחה עם אדם אחד או שניים, אתה יכול לתת נאום גדול. אם קהל היעד שלך מורכב משני אנשים או אלפיים, זה לא משנה אם הנושא הוא על פריצת הדרך הרפואית האחרונה או מה שעשית היום בעבודה. אם אתה מדבר, תהיה אתה עצמך, דבר ישירות כאילו מדובר על לא יותר משיחה של שני אנשים ונסה ליצור איתם קשר.

2. שלמות: כאשר אתה עושה טעות, לאף אחד לא אכפת חוץ ממך
גם הדובר המוכשר ביותר יעשה טעות בשלב מסוים. רק הוא ישים לב לכך יותר מכל אחד אחר בקהל. הדבר החשוב ביותר שהדובר יכול לעשות לאחר שעשה טעות הוא להמשיך. אל תפסיק לדבר ואל תתנצל בפני הקהל על כל טעות קטנה, אלא אם כן הטעות הייתה באמת קריטית. הקהל הרי לא יודע אם שכחת מילה, אמרת את השם הלא נכון, או דילגת על דף. בגלל ש"לטעות זה אנושי", טעות באמת יכולה לעבוד בשבילך, כי היא מאפשרת לך להתחבר עם הקהל שלך. אנשים לא רוצים לשמוע ממישהו שהוא "מושלם", הם מתייחסים הרבה יותר בקלות למישהו שהוא אמיתי.

3. ויזואליזציה: אם אתה יכול לראות את זה, אתה יכול לדבר
ל"ווינרים" בכל תחומי החיים יש דבר אחד במשותף: הם מתרגלים להדמיה כדי להשיג את מטרותיהם. עצמאיים מדמיינים את עצמם סוגרים את העסקה. מנהלים מדמיינים את עצמם בפיתוח מיזמים חדשים. ספורטאים עוצמים את עיניהם ומדמיינים שהם שוברים שיאים. הדבר נכון גם בדיבור בפני קהל. הדרך הטובה ביותר להילחם בחרדה ולהפוך לדובר נינוח יותר היא להתאמן במקום אחד שבו אף אחד אחר לא יכול לראות אותך- המוח שלך. אם אתה נוהג לדמיין כל פעם מחדש, המוח שלך יתרגל לאפשרות של דיבור בציבור, ועד מהרה תוכל להתגבר על תחושת חרדה.

4. משמעת: התרגול מביא לשלמות
המטרה שלך היא לא להיות דובר מושלם. אין דבר כזה. המטרה שלך היא להיות דובר יעיל. כמו כל דבר אחר בחיים, זה לוקח זמן ודורש אימון רב. אנחנו לוקחים כמובן מאליו את התקשורת הבינאישית כי אנו מדברים עם אנשים כל יום. אבל כאשר השגשוג האישי שלך מקושר ישירות לכמה טוב לך להופיע מול קבוצה, אתה צריך להקדיש לכך את מלוא תשומת הלב כאילו היית ספורטאי מקצועי. זכור, גם ספורטאי שהוא אלוף העולם חייב להתאמן כל יום. נסה לקחת כיתה על מנת להתאמן בנאומים.

5. תיאור: לעשות את זה אישי
לא משנה מה הנושא, הקהל יגיב היטב כאשר יזדהה רגשית. קח כל הזדמנות להאניש את העובדות היבשות במצגת. אנשים אוהבים לשמוע על חוויותיהם של אנשים אחרים, על הניצחונות, הטרגדיות, ואנקדוטות הומוריסטיות יומיומיות שמרכיבות את חייהם. לספר סיפורים. במידת האפשר, להוסיף אלמנט אישי בדיבור בפני הקהל שלך. לא רק שהמאזינים יקשיבו לך יותר, זה גם יעשה פלאים באופן שבו הקהל יתפוס אותך כמומחה לנושא.

6. השראה: חשוב על הקהל
אל תהסס לקחת את הפוקוס מעצמך ולהעביר אותו לקהל היעד שלך. אחרי הכל, המטרה היא לא לטובתך האישית אלא לטובת הקהל, דרך הוראה, מוטיבציה, או בידור. אז בכל נאום שלך, אתה צריך לחשוב על קהל המטרה שלך. איך אתה יכול לעזור לקהל היעד שלך להשיג את המטרות שלהם?

7. ציפייה: תמיד להשאיר אותם עם טעם של עוד
כשמדברים בפני קהל, צריך לזכור שפחות הוא בדרך כלל יותר. קשה למצוא אנשים שיגידו בסוף הרצאה "אני רוצה שהדובר ידבר יותר". מצד שני, כמה פעמים חשבת לעצמך "אני שמח שהנאום הזה נגמר. זה נמשך נצח!". אז תפתיע את הקהל שלך ותעשה תמיד את המצגת שלך קצת יותר קצרה מהמתוכנן. תחסוך מהם את ההתפתלות במושבים, בציפייה שהנאום שלך סוף סוף יסתיים.