דיבור מול קהל: טיפים ועצות

 דיבור מול קהל וכיצד ניתן ללמוד איך לבצע נאום או הרצאה טובה במספר פרמטרים פשוטים


אם אנחנו מדברים בפגישת צוות מול אנשים, הרי שכולנו צריכים לדבר בציבור מעת לעת. אנו יכולים לעשות זאת גם אם זה קשה לנו והתוצאה משפיעה מאוד על האופן שבו אנשים חושבים עלינו. זו הסיבה שגורמת לאנשים לכל כך הרבה דאגות.

החדשות הטובות הן, שעם הכנה ותרגול יסודיים, אתה יכול להתגבר על הקושי ולדבר יוצא מן הכלל.

החשיבות של דיבור מול קהל
גם אם אתה לא צריך לעשות מצגות קבועות, יש הרבה מצבים שבהם מיומנויות דיבור בפני קהל יכולות לעזור לך לקדם את הקריירה שלך וליצור הזדמנויות חדשות. לדוגמא, ייתכן שתצטרך לדבר על הארגון שלך במסיבה או כנס, לנאום או ללמד קבוצת אנשים. מיומנויות דיבור בפני קהל חשובות בתחומים שונים של החיים. ייתכן שתתבקש לשאת נאום בחתונה של חבר, לתת הספד לאדם אהוב, או לעורר קבוצה של מתנדבים באירוע צדקה. זה כולל גם מצגות או שיחות קוליות באינטרנט או בטלפון.

בקיצור, להיות דובר טוב יכול לשפר את המוניטין שלך, להגביר את הביטחון העצמי שלך, להוסיף ללמידה האישית ולפתוח הזדמנויות אין ספור.

עם זאת, בעוד כישורי דיבור טובים יכולים לפתוח דלתות, כישורי דיבור גרועים יכולים לסגור אותם. לדוגמא, הבוס שלך יכול להחליט נגד קידומך אחרי שישב במצגת קשה. אתה עלול לאבד חוזה חדש בעל ערך בכך שלא התחברו אליך, או שאתה יכול לעשות רושם גרוע על הצוות החדש שלך, בגלל שאתה מועד במילותיך ולא מסתכל לאנשים בעיניים.

אסטרטגיות איך להיות דובר טוב יותר
החדשות הטובות הן, שדיבור מול קהל היא מיומנות הניתנת ללמידה. ככזו, אתה יכול להשתמש באסטרטגיות הבאות כדי להפוך לדובר ומגיש טוב יותר.

לתכנן כראוי
ראשית, ודא שאתה מתכנן ומוסיף ללמידה האישית שלי תכנית של דיבור כראוי. הוסף ללמידה האישית תוכנית חשיבה על איך אתה בונה את מה שאתה הולך להגיד. כאשר אתה עושה את זה, תחשוב על כמה חשובה הפסקה הראשונה של ספר- אם היא לא תופסת אותך, אתה כנראה לא הולך לקרוא את הספר. אותו העיקרון פועל ביכולת הדיבור שלך: אתה צריך לסקרן את הקהל שלך מההתחלה.

לדוגמא, אתה יכול להתחיל עם נתון, כותרת, או עובדה מעניינת הנוגעת לעל מה אתה הולך לדבר עם קהל היעד שלך. ניתן גם להשתמש בסיפור חזק כפתיח. תכנון טוב גם יעזור לך לחשוב על שאלות ותשובות בלתי צפויים או תקשורת עם הקהל.

זכור שלא בכל המקרים שבהם אתה צריך לדבר בציבור יהיו מתוכננים. אתה יכול לבצע נאומים מאולתרים טובים מרעיונות ונאומים מוכנים מראש. זה גם יעזור להבין אותך טוב יותר.

לתרגל
יש סיבה טובה שאנחנו אומרים, "התרגול מביא לשלמות!" אתה פשוט לא יכול להיות דובר בטוח ומשכנע ללא תרגול.

כדי לקבל ניסיון בפועל, חפש הזדמנויות לדבר מול אחרים, בני משפחה, חברים ועוד. אתה גם יכול לשים את עצמך במצבים שדורשים דיבור בפני קהל, כגון באימון קבוצה ממחלקה אחרת, או על ידי התנדבות לדבר בישיבות צוות במשרד.

אם אתה הולך להציג מצגת או נאום מוכן, צור אותו מוקדם ככל האפשר. ככל שתקדים יהיה לך זמן להתאמן. תרגל את זה הרבה פעמים לבד, תוך שימוש במשאבים שאתה סומך עליהם באירוע, נסח את המילים שלך עוד ועוד עד שהם יזרמו בצורה חלקה ובקלות. לאחר מכן, אם זה מתאים, עשה תרגול מול קהל קטן: זה יעזור לך להרגיע את העצבנות ולגרום לך להרגיש יותר בנוח עם החומר. הקהל שלך יכול גם לתת לך משוב שימושי על הביצועים שלך.

לערב את הקהל
כאשר אתה מדבר, נסה לערב את הקהל שלך. זה יגרום לך להרגיש פחות בודד כדובר ולשמור את המעורבים קשובים. אם זה מתאים, נסה לשאול שאלות מובילות ועודד את האנשים להשתתף ולשאול שאלות.

אופן הצגת הנאום
זכור כי כמה מילים עשויות להפחית את הכוח שלך כדובר. חשוב למשל, על איך המשפטים הבאים נשמעים: "אני פשוט חושב שהתכנית הזאת היא טובה" "אני רק רוצה להוסיף שאני חושב שאנחנו יכולים לעמוד ביעדים האלה". המילים "רק" או "אני חושב" מגבילים את הסמכות והאמונה שלך. אל תשתמש בהם.

כמו כן, שים לב איך אתה מדבר. אם אתה עצבני, אתה יכול לדבר במהירות. זה מגדיל את הסיכוי שאתה עלול למעוד עם מילותיך או לומר משהו שאתה לא מתכוון אליו. הכרח את עצמך להאט על ידי נשימות עמוקות. אל תפחד לאסוף את המחשבות שלך, הפסקות הן חלק חשוב של הנאום והן גורמות לך להישמע בטוח, טבעי ואותנטי.

לבסוף, הימנע מקריאה של מילה במילה מהדף. במקום זאת, הכן רשימה של נקודות חשובות על גבי כרטיס, או, כשתשתפר בדיבור בפני קהל, נסה לשנן את מה שאתה הולך להגיד..

שים לב לשפת הגוף שלך
גם אם אתה לא מודע לכך, שפת הגוף שלך נותנת רמזים לקהל על המצב הפנימי שלך. אם אתה עצבני, או אם אתה לא מאמין במה שאתה אומר, הקהל יכול לדעת זאת בעזרת שפת הגוף. שים לב לשפת הגוף שלך: עמוד זקוף, קח נשימות עמוקות, הסתכל לאנשים בעיניים וחייך. אין להישען על רגל אחת או להשתמש במחוות שמרגישות לא טבעי.

אנשים רבים מעדיפים לדבר מאחורי פודיום בעת מתן מצגות. בעוד במות יכולות להיות שימושיות עבור מחזיק פתקים, הם שמים מחסום בינך ובין הקהל. במקום לעמוד על פודיום, הסתובב והשתמש במחוות לקהל. תנועה ואנרגיה גם יועילו לקול שלך, מה שיהפוך את הנאום לפעיל ומלא תשוקה.

תחשוב חיובי
חשיבה חיובית תעזור לך להרגיש בטוח יותר. קל מדי להחליק לתוך מעגל של דיבור עצמי שלילי, במיוחד לפני שאתה עולה לדבר, עם הרגשות כמו "לעולם לא אהיה טוב בזה!" או "אני הולך ליפול על הפנים!" יורידו את הביטחון העצמי שלך ויגדילו את הסיכויים שאתה לא תשיג את מה שאתה באמת מסוגל.

חשוב במיוחד לפני הנאום או המצגת שלך להעלות את הביטחון העצמי. דמיין את עצמך נותן מצגת מוצלחת, דמיין איך תרגיש כשזה יגמר ושעשית משהו חיובי לאחרים. השתמש בהצהרות חיוביות כמו "אני אסיר תודה שיש לי ההזדמנות לעזור לקהל שלי" או "אני הולך לעשות את זה!"

התמודדות עם עצבים
כאשר אנחנו צריכים לדבר מול אחרים, אנחנו יכולים לדמיין דברים נוראיים שקורים. או אז אנו שוכחים כל נקודה שאנחנו רוצים להעלות. אנחנו בונים את המצב במוחנו ובסופו של דבר יותר עצבניים ממה שאנחנו צריכים להיות. בשינוי החשיבה שלך, אתה יכול להשתמש באנרגית העצבים לטובתך.

ראשית, עשה מאמץ כדי להפסיק לחשוב על עצמך, על העצבנות שלך ועל הפחד שלך. במקום זאת, התמקד בקהל היעד שלך: מה שאתה אומר הוא "עליהם." זכור כי אתה מנסה לעזור או לחנך אותם בדרך כלשהי, וההודעה שלך היא חשובה יותר מהפחד שלך. התרכז ברצונות של הקהל וצרכיו, במקום על עצמך.

אם הזמן מאפשר, השתמש בתרגילי נשימה עמוקים כדי להאט את קצב הלב ולתת לגוף שלך את החמצן שהוא צריך.

המונים יותר מפחידים מאשר איש בודד. חשוב על הנאום שלך כמו שיחה שיש לך עם אדם אחד. למרות שהקהל שלך יכול להיות 100 אנשים או יותר, התמקד בפרצוף אחד ידידותי בכל פעם, ודבר עם אותו אדם כאילו רק הוא או היא נמצאים בחדר.

צפה בהקלטות הנאומים שלך
במידת האפשר, הקלט את המצגות והנאומים שלך. אתה יכול לשפר באופן דרמטי את הכישורים שלך בדיבור מול קהל על ידי צפייה בעצמך, ולאחר מכן לעבוד על השיפורים בתחומים שלא עלו יפה.

ככל שתצפה יותר, תבחין בשפת הגוף שלך: האם אתה מתנדנד, נשען על הפודיום או נשען בכבדות על רגל אחת? האם אתה מסתכל על הקהל? האם יוצא לך לחייך? האם דיברת בצורה ברורה כל הזמן? שים לב למחוות שלך. האם הם מופיעים בטבעיות או מאולצים? ודא שאנשים יכולים לראות אותם, במיוחד אם אתה עומד מאחורי פודיום. כיצד טיפלת בהפרעות, כגון עיטוש או שאלה שאתה לא היית מוכן אליה? האם הצגת פנים מופתעות או היססת? אם כן, תרגל ניהול הפרעות, כך שתשתפר בפעם הבאה.