הגורם הנסתר לחוסר הקשבה

הקול שלה נשמע חד,חותך, נוקב, סמכותי, היא מעבירה הרצאה בנושא חשוב מדברת מתוך שליחותה וייעודה, רק קולה משדר, בו זמנית, איכות כלשהי, המעוררת רטטים שונים באנשים שסביבה.

רוצה להקשיב לה, אך מתקשה המילים מבקשות את אוזניי, אך ליבי מרחיק אותי מהתוכן, לא מצליחה לקלוט מה היא אמרה, מפספסת מילה פה, מילה שם, המשפטים לא נקלטים במוחי, חושבת לעצמי ;מה קורה לי ?

רציתי להאזין ,הגעתי במיוחד, 'אז תתאפסי על עצמך' אני אומרת לעצמי, 'תתרכזי ,תתמקדי,תאספי את עצמך, זה אפילו חשוב לך -להקשיב' מנסה.
באמת מנסה ולא מצליחה.
מרגישה ירידת אנרגיה, כנראה בשל המאמץ להקשיב או אולי בגלל התסכול שלא מצליחה לקלוט, הרי אני קולטת מהר מידעים רבים וגבוהים.
אז מה קורה דוקא כאן ?
כן. בעצם נזכרת, הרי לא במקרה שם אותי הבורא עם רגישות גבוהה לתדרי הקול של אדם מדבר.
נכון, לא רבים ערים לכך, לא כולם ערים לרגישות שעמה נולדו, שכבר התעמעמעה, עם שנים רבות של התעלמות ,השתקה , הדחקה של חושים, של תחושות, שלא התאימו למציאות המשפחתית, החברתית והכללית.
עדיף היה לשים בצד רגישות יתר , ערות מסוימת, שתתפרש באופן תמוה, מוזר, ואף תיתפס כשיגעון, או התעסקות בעניינים שוליים יודעת זאת.
כך עשיתי גם אני עד שהתעוררתי מחדש.
אני סבורה שהרגישות היתירה, היא זו המגלה לנו את מה שאנו מסרבים להכיר במהלך חיינו.
אם כן , מה היה שם הגורם הנסתר בהרצאה , שהיה בלתי אפשרי להקשיב למנחה?
נכון. הקול. הקול הנוקב, אשר נשמע עם אינפוף חזק, הוא שאפף אותי בתדר, שהרגיש כמתנשא מעלי, הקול המשדר; 'אני יודע, הקשיבו לי'
מזכיר את קולות המורות שחוויתי בית ספרי ותחושה דומה החלה מתפשטת בתוך תוכי זו אשר הודפת יכולת הטמעה של הנאמר.
נכון. זה שייך להיסטוריה.לזכרונות, אך בהחלט מאוד מכביד על יכולת הקליטה.
מן הצד האחר - אותה גברת , מרצה, המודעת לאיכות הקולית הזו, הדומיננטית בקולה, תוכל לספר כי לאורך זמן היא חשה במאמץ, הנדרש ממנה בעת הדיבור ועם מודעות ותשומת לב לאיכות הזו , השלטת בקולה, היא גם תוכל להניע שינוי האיכות בקולה, ועם נשימה וחיבור אל איזור אחר בגוף הדיבור - מיידית , יכול להשפיע באופן שונה לגמרי.
בהחלט מפתיע וגם מסייע לשני הצדדים כאחד.
כל איכות קולית מביאה עמה מסרים נסתרים לדיבור.
מודעות לאיכויות שונות שחרור ופתיחה של הקול מובילים לשינוי מהותי באופן העברת התכנים ובאופן התקשורת המחברת בין הצדדים.

בברכה
דבורה אירית

#הקול_הסמכותי,#לפתוח_הקול_לשחרר_הכל

#שינוי_פנימי_מוביל_לשינוי_קולי

#הקול_מפתח_לשינוי_התקשורת