למצוא את הקול הפנימי ולדבר בנינוחות

דברי בקול גבוה,ילדותי, בקול של ילדה קטנה"-
כך ביקשתי מחוה, משתתפת בקורס,
כחלק ממשימה שנדרשה בקורס.

" לא מצליחה. מעולם לא הרגשתי ילדה, גם כשהייתי קטנה.הייתי ילדה הורית"

ואכן, קולה של חוה נמוך כשהיא מדברת.
היא אפילו לא מאמינה שיש בתוכה אופציה להשמיע קול גבוה.
מבחינתה הוא אינו בנמצא.
"
הקול שלי נמוך".
"
זה הקול שלי". -משפט שאני שומעת הרבה.

בשלב זה, מבלי לנסות להבין יותר מידי,
אנחנו נכנסים לתהליך עבודה דרך הקול.
פתיחת פה, נשימה,
חוה נבוכה. לעמוד מול כל חברות הקבוצה זהו אתגר לא פשוט.
היא מסכימה לשתף פעולה ,למרות שחשבה לדחות את הענין, היא הבינה שתרוויח כאן מהלך משמעותי . ואכן, התגברה. ואנו ממשיכות.

אני מושיטה את ידיי לעברה .
וכך, כשהיא חשה בטוחה , מוגנת,
היא יוצאת למסע בהנחייתי.

"תבחרי שיר"- אני מבקשת
"
לא יודעת איזה"- עונה
עולה בי הבזק:
"
מה דעתך על: "אמא יקרה לי"
"
איך ידעת לגעת בנקודה הרגישה?"- היא נרגשת,
"
לא ידעתי. עלה לי. וזה -רק אם מתאים לך.
יכולה גם משהו אחר".
"
לא הכנתי. לא מסוגלת ".
דמעות מציפות.
הכלל: אנחנו לא מוחקים הדמעות.
מאפשרים להן לזרום.
עולה בה תחושת חנק. היא עוצרת .
-
וזה הזמן לשינוי .
הנחיה שלי:
"
יחד עם הדמעות הזולגות,
פתחי את הפה, שחררי קול , כל מה שיוצא
".
כאן אני מושיטה לה גם את הקול שלי כתמיכה ,
"
כשתרגישי שאת יכולה - תצטרפי אלי"
מזכירה לה.
וכך קורה.בהדרגה נפתח הקול,
הביטחון בעצמה ,
הביטחון שאפשר לעשות זאת -
מולי, מול הקבוצה.
זוהי פעם ראשונה ,לדבריה, שבה היא מעיזה לעמוד ולהישמע כך..לעיני כולם..
למרות שבראשה מקננים הקולות של: מה יגידו
,
איך אני מזייפת, לי אין את היכולת..ועוד..
והנה זה קורה:
כאן, מולי, היא עושה זאת, עם הדמעות
ואז -מחליטה בכל זאת לשיר את "אמא יקרה לי ",
המעלה ומציף בה רגשות, זיכרונות של כעסים ומצוקות..
ואני -מובילה אותה עם צלילי קולה
אל אלו הגבוהים הנמצאים בתוכה,
אך טרם נשמעו דרכה,
תוך כדי תנועות ידיים המונפות כלפי מעלה, תנועת הגוף במרחב החדר,
הדהוד באיזורי הגוף השונים,
תוך תמיכה קולית והובלה של קולי את קולה,
אט אט נסק קולה ונשמע גבוה יותר ויותר
ומתוך תוכה בצבצה אט אט אותה ילדה קטנה ,
שאולי לראשונה הפציעה להשמיע קולה,
והנה ,בד בבד עם הגובה העולה-
התעצם הקול והחל להישמע יותר ויותר.
ההתרגשות התעצמה אצל המשתתפות הצופות , העדות לתהליך הנרקם והולך.

עם הדמעות המתפרצות ביקשתי מחוה
שתנוע אל עבר כל אחת מהחברות ותשיר להן . וכך , כל אחת זכתה לשירתה .
וחוה זכתה לשותפות- עדות לתהליך
ולהיותה בעצמה עדה לעוצמת היכולת והנוכחות הנרקמת מתוכה.

חוה ציינה, שזו לה הפעם הראשונה שהיא הרגישה תחושת קבלה שלה כמו שהיא,
פעם ראשונה שהיא מפיקה קול גבוה
ופעם ראשונה שמצליחה לעמוד מול כולם ולהרגיש ביטחון, נינוחות.
"
איפשרת לי להרגיש בטוחה. מוגנת. לא חששתי.
אני חשה שהשתחרר בתוכי פקק שחסם לי את הגרון, מרגישה זרימה בכל הגוף מלמטה עד למעלה. מרגישה שעברתי כאן מסע עצום".
ואכן, זו החוויה של נוכחות חדשה בגוף.

זוהי תמצית מתהליך מרגש ועוצמתי במפגש לימודי בקורס הנפלא.

לפרטים נוספים היכנסו

תגובות:

Smadar Tal
את נהדרת, מ השתתפותי במפגשים אתך, יש בך משהו ייחודי לך שכשאת שולחת קדימה את זרועותייך לקראת... או אז מתחולל הקסם של השינוי והריפוי, בכל פעם מחדש. תבורכי דבורה אירית

אנסטסיה אופק
נפלאה ומשמעותית

סיגל אברהם
מתגעגעת למפגשים.. היה כ''כ טוב ומרפא!

מירב גולד
מרגש מאד ! איזה ריפוי עמוק מבורכת את ובעלת יכולות ומתנות גדולות לתת לעולם


עדות בעקבות טיפול

"אני חשה בכל הגוף את הרישום העוצמתי שהותיר בי הטיפול. תחושת נוכחות שלא ניתן לתארה במילים!".
כך אמרה בהתרגשות אלה, בעקבות ההתנסות הטיפולית שעברה במסגרת המפגש השני בקורס "יסודות התרפיה בקול
".

אלה, בעצמה מטפלת ותיקה, הגיעה לקורס עם הרבה תהיות, חקרה ושאלה, התייעצה והתלבטה. הדגשתי שבעבודה הקולית חיוני להתמסר ולאפשר את הרישום הקולי בגוף, שהוא מעבר ליכולת של המילים להעביר זאת.
בעקבות המפגש אלה פגשה בתוכה את היכולת לגעת בקולה בלבבות של החברות בקבוצה.

ואיך זה קרה?
היא החלה בהצגת שיר בפני הקבוצה, שיר שהיא עצמה הלחינה. אלה היא זמרת מוכשרת לשירת נשים, ומבקשת להעביר את אהבת השם בשירתה.
היא שרה בפנינו, בקולה המתנגן עם ויברציות. כולנו התרגשנו מאוד, היה אכן רושם רוחני אשר התלוותה אליו תחושה של קול עצום הכלוא בגוף.

לאחר עבודה עם הכלים בשיטה לפתיחת הקול והגוף, היא החלה להיפתח ולהשתחרר,
וקולה החל להתפשט בחדר, והדהד גם בגופן של המשתתפות בקבוצה.
כל אחת בדרכה סיפרה על השינוי שחשה בין השירה לפני ואחרי ההדגמה של הטיפול מול הקבוצה.

אלה העידה על ההשפעה העצומה שהתחוללה בגופה ובנפשה בעקבות התהליך שנמשך זמן קצר בלבד: "הרגשתי סוף סוף נוכחות בכל כולי!
הרגשתי את עצמי מצליחה להעביר מתוכי את מה שאני מבקשת !"

בתום הסדנא אילה סיכמה:
"
אכן, צדקת. רק עכשיו, לאחר החוויה. הבנתי מה שניסיתי לומר לי , שמילים לא תוכלנה לבטא את מה שהחוויה תעשה... "
_________
בכל מפגש נלמדים כלים ומתקיימת הדגמה של הכלים על אחת מהתלמידות.

ואכן, בכדי להשפיע החוצה את הקול שלנו
עלינו לפתוח את הכלי, דרך פתיחת הגופ-נפש,
להסכים לפתוח ולשחרר את רגשותינו,
להשפיע ולהדהד את הקול מבפנים אל החוץ,
באופן היוצר רטט ותנועה אצל האחר.