תרפיה בקול -ריפוי באמצעות קול

תרפיה בקול הוא סוג טיפול שעוזר לאנשים להתגבר על בעיות תקשורת, עכבות פסיכולוגיות, קשיים רגשיים ומספר בעיות גופניות. הטיפול מדמה שיעור שירה, כיתת משחק והפעלת תנועה יצירתית. המטופל מתחיל בנשימה עדינה ועושה צליל קולי ללא מאמץ. המטפל מציע תרגילי תנועה ונשימה בשילוב אימון קולי, המובילים את המטופל למסע דרך קול ותנועה. המטפל בוחן דפוסים פיזיים וקוליים מסוימים המביעים את הביטוי הייחודי של המטופל, ולאט לאט קולו מתחיל לפתח מנעד וגופו מתחיל להשתחרר. כשקולו של המטופל מוגבל ומעוכב, תפקידו של המטפל להתאים לו טיפול ספציפי שיעזור לו להשתחרר ממגבלותיו.

במהלך הטיפול בתנועת קול, המטפל עשוי להמליץ על תמונות ורגשות שמסייעים למטופל לתת קול להיבטים מסוימים של עצמו, כמו זעם או צער. לפעמים, המטופל עשוי לגלות שקולו נשמע זהה לדמות אחרת, אשר אמורה לייצג חלק נסתר של אישיותו. בפעמים אחרות, הוא יכול לשחרר רגש רב, שבא לידי ביטוי בצלילים הנעים בין צחוק בלתי ניתן לעצירה לבכי עז. כאשר שחרור רגשי אינטנסיבי כזו מתרחש, תרפיה בקול עשויה להיות מאוד מזככת.

היטהרות באמצעות תרפיה בקול
ישנם גורמים רבים שמונעים מאנשים לבטא את עצמם מבחינה רגשית. כתוצאה מכך, עלולה להיווצר הצטברות של תחושות, הגורמות לחץ בתוך הגוף והנפש. תרפיה בקול מספקת הזדמנות לפרוק אנרגיה שנצברה במקום בטוח. מי שלוקח את ההזדמנות הזו, משחרר למעשה את הסכר הרגשי שלו ואת מצבור התחושות שנאגר אצלו, מה שעשוי להביא אותו לתחושת שחרור ואף טיהור נפשי.

תרפיה בקול אינה מסתיימת בשחרור מזכך של רגש ושחרור פיזי של הגוף, אלא מאפשרת למטופל לשחרר את פוטנציאל היצירתיות שבו, יצירת שיר ותנועה מהקולות ומהחוויות שהועלו במהלך התהליך הטיפולי. בדרך זו, במקום קולות של ייסורים יכולים להתבטא קולות של ניצחון, במקום פחדים - קולות של ניצחון, במקום זוועה - קולות של שמחה, וצלילים של צער יכולים להפוך לקולות של תקווה.

תרפיה קולית עשויה להשתוות לזמר. בהתחלה, מבול של קולות נשפכים, הנותנים צורה אקוסטית לרגש עמוק. אבל בו בזמן, "השתפכות" זה הופכת את היסודות של השיר וניתנים לו מבנה מלודי, קצב ומילים.

התנועות הפיזיות של הגוף מדמות כוריאוגרפיה, עד שהן הופכות לצורה של ריקוד. בשלב זה, המטופל יכול להזיז את הגוף בחלל ולהנחות את הקול דרך קווי המתאר של אקוסטיקה, יצירת שיר אותנטי וריקודים, שנחשפים על ידי שחרורו של הרגש בקול.

גילוי עצמי באמצעות תרפיה בקול
אנשים רבים לוקחים חלק בקורסים ופגישות אישיות של תרפיה בקול, לא בגלל משהו ספציפי שמטריד את דעתם או את גופם, אלא בשל רצונם הפשוט לגלות ולחשוף יותר על עצמם. ואכן, עבודה באמצעות קול ושיר היא דרך אידיאלית כדי להקל על צמיחת האישיות, כי הקול הוא אמצעי תקשורת עיקרי בין בני אדם. הקול שלנו הוא ביטוי של מי שאנחנו ואיך אנחנו מרגישים. בגווני הקול של האדם ניתן לשמוע את המוזיקה העדינה של רגש ומחשבה. אתה יכול לשמוע את התמימות של נוער תוסס והחוכמה של ניסיון וגיל, אתה יכול לשמוע את הכמיהה החלולה של צורך ורצון והקצה החד של כעס ונקמה. קווי המתאר המגוונים של הקול האנושי אורגים שטיח אקוסטי המגלה את הפסגות של ההתרגשות, הרגשות והדאגה והעמקים של הצער והכאב.
הקול מבטא קולאז' עצום של רגשות: גוונים של אושר, התרוממות רוח, צער ויגון. בקול אתה יכול לשמוע זעם, תקווה או ייאוש. בקול אתה יכול לשמוע את נפש האדם.

כאשר אנו מקשיבים לקול, אנו מושפעים דרך חושים רבים. לעתים קרובות אנו שומעים קול כמו באמצעות חוש מישוש. אנחנו מרגישים מתי צבטו, סטרו, לחצו, הלמו, ליטפו, דגדגו, או זעזעו מישהו על פי קולו. כמו כן, אנו חשים לעתים קרובות שביכולתנו לטעום קול, לשמוע את המרירות המדוכדכת, את הקנאה או את החנופה המתוקה. כמו כן, אנו חשים לעתים קרובות את הצבע של הקול: את הכחול העמוק של המלנכוליה, את הירוק של הקנאה ואת האדום של הנקמה. קולו של אדם עשוי גם לתת למאזין את ההתרשמות מדמות מסוימת, ולעתים קרובות אנו שופטים את אישיותו של אדם אחר באמצעות קולו.

אבל לא רק איכות מסוימת בקולו של אדם אחר משפיעה על הדרך בה אנו תופסים אותו. גם איכות הקול שלנו משפיעה על הדרך בה אנו תופסים את עצמנו. התכונות שנותנות לנו את קולנו בצבע הייחודי שלו, משרתות תפקיד חשוב בשמירה על תחושת הזהות שלנו. הקול שלנו מזכיר לנו מי אנחנו, והוא מאשר ומחזק את הדימוי העצמי שלנו. למעשה, הקול יכול להידמות למראה אקוסטית, כאשר האיכות של הקול שלנו משקפת אצלנו תמונה של מי אנחנו. אם אנחנו נשמעים ילדותיים, זה כמו שנביט במראה ונראה את פניו של ילד. אנו באופן טבעי נחווה את העצמי שלנו כאנשים ילדותיים. אם אנחנו נשמעים מרירים וקנאים, צליל זה יבוא לידי ביטוי ויהדהד באוזנינו, ויחזק את תחושת העצמי שלנו כמרירים וקנאים. הקול והמצב הנפשי שלנו, אם כך, משפיעים אחד על השני.

בגלל הקישורים האינטימיים בין הקול והנפש שלנו, בשיפור הדרך בה אנו נשמעים אנו יכולים לשנות ולשפר גם את הדרך בה אנו מרגישים ותופסים את עצמנו. זה, כמובן, משפיע גם על הדרך בה אחרים תופסים אותנו.

ככל שעובר הזמן, אנו הופכים לעתים קרובות להיות מזוהים עם תמונה אחת של עצמנו, ודימוי עצמי ייחודי ובלתי משתנה זה מתגלה באיכות הקול שלנו. עבור חלק מהאנשים, הקול והנפש שלהם יכולים לבוא לידי ביטוי בנימה רגשית מסוימת, כגון מרירות, תבוסה, חרדה, פחד או זעם, וכל הגוונים הרגשיים האלה מוצאים ביטוי בגוונים אקוסטיים של הקול. לאנשים אחרים, הקול שלהם עלול להיתקע בשיקוף אופי מסוים או גישה אחת.

הבעיה היא שאם קולו של אדם הופך להיות מזוהה עם טון דיבור המשקף מצב רוח, תחושה, אופי או רגש אחד ויחיד, יהיה קשה לאותו אדם לשנותו. בנסיבות כאלה, הקול עלול, ללא אזהרה, פשוט לאכזב. ייתכן שתרצה להביע רגש מסוים כמו כעס או סמכות, ייתכן שיהיה לך צורך להחדיר ביטחון או להרגיע, אולי תרצה להביע אהדה, חיבה, מחלוקת או תמיכה. אולי תרצה להביע את המכלול של רגשות שונים לגמרי, אבל אם הקול שלך הפך להיות כל כך מזוהה עם היבט מסוים של עצמך, לא תוכל לשנותו. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו, זה כאילו הקול הופך להיות מסכה נוקשה שאין באפשרותנו להסיר. אדם עם מסכה כזו עלול להרגיש זועם אבל נשמע מאוים, הוא עשוי להרגיש עצוב אבל נשמע אדיש, הוא פונה לעזרה אבל קולו מסמן ביטחון עצמי, הוא מחפש חום וחיבה, אבל קולו משדר ניתוק, הוא מחפש כבוד אבל קולו מושך זלזול.

הכוונה מאחורי כל הקורסים והמפגשים של תרפיה בקול היא להציע גישה טיפולית, להשמיע את ההכשרה והחקר הקולי המאפשר לאנשים למצוא את המגוון הרחב של קולם. ואז, במקום לתקשר לאחרים רק אחוז זעיר בלבד מאישיותך, תוכל להיעזר בקול ככלי, דרכו הבד הצבעוני והמגוון של האני הפנימי יכול לבוא לידי ביטוי.

עמוק בתוך הנפש שלנו, אנו משחקים עם מאגר שלם של תמונות, מצבי רוח, דמויות, דחפים ורעיונות המופיעים בצורה המוחשית ביותר בחלומות. בחיי הערות, עם זאת, אנו שוכחים שכל הצורות האלה מייצגים ומסמלים חלקים חשובים של העצמי שלנו. בעוד הצייר יכול לשפוך אותם לתוך צבע, משורר יכול לשים אותם במילים, השחקן לדרמה והרקדנית לתנועה, תרפיה בקול מאפשרת לאני העצמי להתבטא באמצעות קול. על ידי מתן קול להיבטים הרבים והעצומים של האופי שלנו, אנו יכולים לגדול לתוך עצמנו ולבוא לקבל את כל ישותנו בכל נטיותיה.