משובים של מטופלים

סיוונה - קורס להכשרת מטפלים

סיוונה - קורס להכשרת מטפלים

דברים שכתבה אחת מבוגרות הקורס להכשרת מטפלים שנה ב' - סיום שנת לימודים בתכנית "הקול המרפא"- סיוונה
אירית יקרה,
להלן אסכם את חוויותי משנת הלימודים המיוחדת
 
ציוני דרך במהלך הקורס:
 
*      היכרות ראשונה עם הגישה, הקבוצה והקול שלי באופן שלא השתמשתי בו בעבר.
*     חוויה מ"יד שנייה" של התרפיה באמצעות מסעות קוליים של אחרים שהתרחשו בנוכחותי. בהזדמנויות אלה יכולתי לראות מן הצד את הנגיעה בעומקים של הנפש המתרחשת אצל חלק מהמשתתפות.
*      טיפולים אישיים שהעניקה אירית למשתתפות הקורס. בטיפולים אלה יכולתי לחוות את השינוי שעוברת המטופלת בעזרת תרגילים והנחייה של אירית. השיחה שלאחר הטיפול הייתה משמעותית והכרחית והביאה את המטופלת למודעות לתהליכים שקרו לה ולמשמעותם בחייה בעבר, בהווה ובעתיד.
*      קריאת מאמרים בבית וניתוחם בכיתה. הדיון בכיתה אפשר תפיסה עשירה יותר של המאמר והתייחסות לנאמר וגם למשתמע ממנו.
*      היציאה ממקום ה"תלמידה" ל"מטפלת", קודם כל דרך הטיפולים ההדדיים עם משתתפות הקורס, מעבר לשעות הקורס. מבחינתי האישית, הטיפולים הללו היו החוויה האמיתית הראשונה של השיטה.
*      מפגשי חשיפה לנשים המתעניינות בנושא- ואנחנו כתלמידות ותיקות/אסיסטנטיות (סייעות). באמצעות המפגשים הללו יכולתי להסתכל מבחוץ על הדרך שאני עברתי.
 
התפתחות אישית
 
במהלך הקורס הרגשתי שאני נפתחת לאפשרות התרפואיטית שבקול. לא הייתי מודעת לכך מלכתחילה. הכרתי את תופעת השירה המקצועית ואף החובבנית המעניקה לאנשים איכות חיים אחרת. "הקול המרפא" הראה לי כיוון נוסף בו האדם "נובר" בתוך תוכו ומגיע באמצעות קולו למחשבות, רגשות ודימויים ומתחבר אליהם. החיבור הזה משחרר!
 
במשובים שקיבלתי על העבודה שלי כמטפלת ניתן לי חיזוק לזה שיש באמצעותי לעזור לאנשים להגיע אל עצמם. החוויה הזו מאוד משפיעה עלי וממלאת אותי אמונה ביכולת הריפוי העצמית של האדם. כמו כן, שמתי לב לכך שאין נדרש טיפול ארוך כדי להגיע לחוויה משמעותית.
 
אני שואפת להתפתח בתחום ובמקביל להמשיך ולקבל הדרכה ואולי אף לשמור על קשר עם מטפלות נוספות באופן קבוע.
 
אני מודה לך באופן אישי על חוויה מרתקת לחיים.

המלצות נוספות