חסימות רגשיות, טראומה, חרדה

הקול משקף את הכל: מחשבות, זכרונות, כוונות, רגשות, ולפיכך רבה עוצמת השפעתו גם על הריפוי הרגשי.

באמצעות הקול ניתן לעקוף מחסומי הגנה הישרדותיים ובהדרגה למוסס חסימות ועכבות רגשיות ופיזיות. הקול הוא אנרגיה רכה אשר משפיעה עלינו בכל הרבדים.

ניתן לטפל באתגרים רגשיים, חסימות רגשיות שונות דרך שימוש בטכניקות קוליות, בשירה ובדיבור, בשילוב תנועה ובשילוב צבע ומגע מתהד ומהדהד.

במקום שבו האדם מתקשה לתאר, לדבר את.. ולהסביר מה עולה.. –
שם הפיתרון הוא הקול, אשר באמצעותו ניתן להגיע ו"לגעת" ברגשות השונים, גם המודחקים ביותר, באותם נקודות בהם חווה האדם טראומות , אשר הותירו אותו חסר יכולת לדבר , עד לאובדן הקול,  באמצעות הכלים הקוליים  מתאפשרת גישה לאיזורים אלו, וגם מהמקום של אין-קול לאט ובהקשבה נובע הקול יותר ויותר אשר מנכיח חוויית ריפוי של הביטוי.
 כך קורה גם בהתייחסות  לאזורים פיזיים  בגוף, שבהם עולים כאבים, המלווים בתחושות וברגשות שונים. לעיתים עצם ההתמקדות באיזורי הכאב הפיזיים או אפילו בנקודות שונות בגוף , ניתן להעלות קולות המכוונים להנביע את מה שלא ניתן לו קול בזמן אמת. כאשר ניתן קול למקום פיזי או רגשי אנו מאפשרים ביטוי נוכח ונותנים עדות לרגש או התחושה שבגוף. חוויה מרפאה ומשחררת, העוזרת גם במצבי פוסט טראומה מורכבת , או חרדות המופיעות במופעים שונים אצל אנשים שונים..

בשיטת "הקול המרפא" אנו נותנים קול לרגשות הגלויים והמודחקים, 
מאפשרים להם לעלות דרך הערוץ הקולי, דרך הפקת הקול מאזורי הגוף השונים, חללי התהודה הרבים ומשלבים אותם בכך, בתוך חיי הנפש והגוף שלנו. הקולות המגוונים העולים מנבכי הנפש והגוף שלנו מעשירים ומרחיבים את מנעד הצלילים בקולנו הן בדיבור והן בשירה.

עם השימוש בתיהוד ו/או בנענוע של הקול, בחללים הרבים שבגופנו, אנו יוצרים תהודה המשפיעה על תנועת הקול כמו אבן הנזרקת למים ויוצרת אדוות . התפשטות תדרי הקול בגוף מרחיבה את הנשימה, ממיסה חסימות פיזיות ורגשיות כאחד ומתפשטת גם מעבר למרחבי הגוף אל האחר, הסביבה רגשות אחרים, בהירים, נעימים ומשוחררים יותר.

כשאנו מאפשרים לקולנו להשתחרר אנו מאפשרים לעצמנו להיות מודעים למגוון רחב מאוד של קולות וצלילים הקיימים בגופנו, אשר נעלמו מאיתנו, לא היו בשימוש מאז שחר ילדותנו, והשתתקו. כשאנו נותנים להם מקום ונוכחות מחודשת אנו מאפשרים לעצמנו לבחור מחדש איך להשמיע את קולנו, איך להשמיע ולבטא את עצמנו בכל רגע ורגע.

שיטת "הקול המרפא" מאמינה בקולו של האדם ככלי לריפוי חסימות רגשיות, טראומות וחרדות, ולחיזוק האיכויות העוצמתיות , והכל דרך הקול.