יצירת קשר

יועץ עסקי

יועץ עסקי להתנהלות כלכלית נבונה

עסקים רבים, קטנים או גדולים, לא מצליחים להגיע למצב של רווחיות ואפילו נסגרים במהלך השנה הראשונה להיווסדם. כאן נסביר איך יועץ עסקי יכול לעזור לכם להתנהל נכון ולנהל עסק רווחי!

הפנטזיה

כל מי שפותח עסק, ללא יוצא מן הכלל, עושה זאת במטרה להתפרנס ממנו וליהנות מתחושת הסיפוק וההגשמה העצמית. למעשה, כל בעל עסק חולם על היום, שבו הוא ירגיש שהוא הגשים את החלום והלקוחות מתדפקים על דלתות העסק השכם והערב והוא יכול להעביר את השרביט למישהו אחר ופשוט ליהנות מההישגים שלו ומההון שלו, שהרוויח בעשר אצבעות ידיו.

המציאות

לצערנו, רוב בעלי העסקים לא זוכים להגשים את הפנטזיה הזו וכמות העסקים שנוחלים כישלון גדולה משמעותית מזו של העסקים שהצליחו בגדול. אחת הסיבות העיקריות לכך היא התנהלות כלכלית לא נכונה, שיכולה לנבוע מהצורך להצליח לגמרי לבד וללא עזרה חיצונית או מחוסר יכולת לבחון את המצב באובייקטיביות, בשל הקשר הרגשי של כל בעל עסק לעסק שלו.

ייעוץ אובייקטיבי

אחד היתרונות הבולטים של יועץ עסקי טמון דווקא בעובדה, שאין לו קשר לעסק עצמו. כלומר, אין לו עניין רגשי עם העסק ולכן הוא מסוגל להסתכל על הנתונים היבשים ולבחון את המצב באובייקטיביות. כמובן, גם הידע המקצועי והניסיון שצבר היועץ עם השנים, עוזרים לו לדעת במה להתמקד ולמה לייחס יותר חשיבות.

תוכנית עסקית

התוכנית העסקית היא אחד האמצעים הראשוניים והחשובים ביותר להתנהלות כלכלית נבונה של עסק. התוכנית העסקית מפרטת את ההוצאות הצפויות ואת הכנסות הצפויות בשנים הקרובות, תוך שימת לב לאפשרויות של שינויים. כדי שאפשר יהיה לכתוב תוכנית עסקית, על בעל העסק להכיר טוב יותר את העסק שלו, את קהל היעד שלו ואת המתחרים שלו.

ימים גשומים

מכירים את זה, שנהוג לשמור כסף בצד ליום גשום? זה נכון גם לגבי העסק שלכם! כל עסק חווה עליות ומורדות וכאשר העסק נמצא בתחילת דרכו, יש הרבה יותר מורדות מאשר עליות. ברגע שנכיר בכך, נוכל להקצות משאבים לתקופות אלו ומשאבים אלו כוללים גם כוחות נפשיים להתמודדות עם המצב.

אחת הטעויות הנפוצות של בעלי עסקים, ובעיקר בעלי עסקים קטנים ובינוניים, היא הסתכלות על המצב הקיים כמצב סטטי, שממנו אפשר רק לעלות. דוגמה לכך היא, שכאשר לאורך תקופה יש גדילה בכמות הלקוחות והמכירות, בעלי עסקים רבים יחסכו בהוצאות הפרסום והשיווק ויגדילו את כמות העובדים. כמובן, יש בכך הגיון, אבל המציאות אומרת, שזה לא בהכרח הדבר הנכון לעשות.

המטרייה

המטרייה, שמגינה עלינו בימים גשומים, נחוצה לנו גם בימים העסקיים הגשומים. כלומר, במקום להפסיק את הפרסום והשיווק ולהתחיל להשקיע בעוד עובדים או במשרד יפה יותר, כדאי לפנות לייעוץ אצל יועץ עסקי, שיוכל להגיד לכם כיצד כדאי להשקיע את הכסף באופן כזה, שהוא יוכל לשרת אתכם גם בתקופות קשות.