טיפול קולי הכוח המרפא של הקול


קול יכול להגדיר את מצב הרוח. הקול בשיעור אירובי מקדם אותנו בתנועה למשל, בזמן שביוגה הוא מקדם ריכוז שקט. לקול יש גם השפעה רבת עוצמה על איך אנחנו מרגישים בכל שעות היום. הגוף והנפש שלנו מגיבים באופן שונה לרעש של פטיש אוויר לעומת זרזיף של מים בנחל. במילים אחרות, מספר צלילים פשוטים גורמים לנו להרגיש טוב יותר מצלילים אחרים. בין אם אנו שמים לב לכך או לא, הגוף שלנו לוקח רמזים מצלילים ומקצבים אלה, כשהוא יודע מתי לקבל אנרגיה ומתי להאט.

טיפול קולי משפיע על הבריאות הנפשית והגופנית. מחקרים שונים מצביעים על כך, שהקול והצלילים שאנו שומעים יכולים גם לעזור לנו להפחית את הלחץ, ליצור תחושה של רווחה עמוקה ואף לקדם אותנו. טיפול קולי צובר פופולאריות כהשלמה לטיפולים מסורתיים יותר, מפתח את המוח ואת הגוף, והוכח כעוזר נגד דיכאון למשל.

הרעיון שהקול האנושי והצלילים שאנו שומעים משפיעים על הבריאות הנפשית והגופנית הוא לא חדש. זמרים ומדקלמים היוו חלק מהרוחניות ההינדית וכוח הריפוי של היוגה במשך אלפי שנים. לאור ההתעניינות האחרונה ברפואת גוף ונפש, זה לא מפתיע שהמסורת העתיקה ההיא חוותה רנסנס מודרני.

טיפול קולי הוא אחד ממספר גדל והולך של טיפולים עדיני-אנרגיה המרכיבים את תחום רפואת הרעד, כלומר, התדירות שבה אובייקט רוטט באופן טבעי. לכל חלק של גופנו יש תהודה טבעית לו, ורפואת רעד מבוססת על הרעיון, כי כאב הוא תוצאה של תהודות טבעיות הרוצות לצאת - בין אם בשל מתח, מחלה או גורמים סביבתיים. טיפול קולי עובד בעדינות - אך בעוצמה - כדי להחזיר את תנודותיו של הגוף למצבים הטבעיים שלו.

במאמרה "ריפוי הקול עם קערות טיבטיות" טוענת דיאן מנדלה, מרפאת קול מוסמכת מקליפורניה, כי לאחר טיפולים קוליים לקוחותיה חוו "הקלה מכאב, העברת דיכאון, יכולת משופרת לישון, תחושות של התחדשות ובהירות, רווחה ושינוי אישי עמוק".

מרפאים שונים טוענים כי לקולנו יכולות להיות השפעות פיסיולוגיות בגלל תנודותיו. תנודות, הם אומרים, יכולות להוריד את השתנות קצב הלב, להרגיע דפוסים של גלי המוח ולהפחית את שיעורי הנשימה.

מיטשל גיינור, אונקולוג בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת קורנל וייל בניו יורק, משתמש בשירה עם חולי הסרטן שלו. גיינור רואה את הקול כחלק מתופעה רחבה יותר של האנשת הרפואה ובספר שכתב, ציין כי "אני מאמין שקול וצליל יכולים לשחק תפקיד בהפרעות רפואיות, שכן הוא מפצה על חוסר האיזון בתפקוד הפיסיולוגי".

גם אם אינך מעוניין להשקיע בקול מפואר או לפצוח בשיר, טיפול קולי עדיין זמין לך. מטפל קולי משתמש במגוון דרכים לקדם את הריפוי הנפשי והגופני שלנו, והוא מומלץ לכל אחד, לא רק לאלה הסובלים מכאבים נפשיים ופיזיים.