לעמוד מול קהל


גלוסופוביה
או בעברית - פחד קהל, מהווה תופעה מאוד נפוצה ודי טבעית, כאשר רמת החרדה הינה סבירה. כאשר מדובר בגלוסופוביה, בדר"כ מדובר במקרים קיצוניים של פחד וחרדה מפני עמידה מול קהל. החשש הסביר מפני עמידה מול קהל בדרך כלל מתאפיין ביובש בגרון, תחושה של "פרפרים בבטן" וכל התופעות הכרוכות בהתרגשות סבירה. לעומת זאת, חרדה קיצונית עלולה להתאפיין בתגובות גופניות זהות לתגובות לסכנה: הזעת יתר, גמגום, דופק מואץ, קשיי נשימה ועוד. לעתים, התסמינים של התקפי חרדה עלולים להרגיש כמו אלה שבהתקף לב!

כאשר מדובר על המקרים הקיצוניים יותר, אנשים אלו יעדיפו לוותר על משרת חלומותיהם רק משום שהיא כוללת עמידה מול קהל או יוותרו על הזדמנות פז אחרת מאותה הסיבה. במקרים כאלו, מומלץ להיעזר באנשי מקצוע מתחום הפסיכולוגיה והפסיכיאטריה.

התרגשות טבעית
כאמור, ההתרגשות מעצם העמידה מול קהל היא טבעית ביותר! המעמד, בו אדם עומד ומציג את דבריו אל מול קבוצת אנשים, אשר לעתים הם זרים ולעתים גם יש להם השפעה על ההמשך, הוא מעמד מחייב ומרגש בעת ובעונה אחת.

מצבים שונים – צורך זהה
כאשר שחקן עומד לעלות על הבמה, התופעות של ההתרגשות מעמידה מול קהל אופפות אותו בדיוק כפי שהוא חש אותן במהלך מבחן הבד שלו. כלומר, הידיעה שאנשים צופים בו וכל העיניים נעוצות בו, מרגשת ומפחידה אותו בו זמנית. 
כך גם לגבי מצבים שונים כגון הרצאה מול לקוחות פוטנציאליים, מפגש ראשוני חשוב עם אנשים זרים ובעלי השפעה כזו או אחרת ואפילו ריאיון עבודה! בכל המצבים האלו ועוד רבים נוספים, אתם עלולים להיכשל אם לא תציגו את הדברים שברצונכם להציג על הצד הטוב ביותר ואין זה אומר דבר על היותכם אנשים חברותיים, חכמים ואיכותיים!

המטרה
היות שהצורך לדעת איך לעמוד ולדבר בביטחון מול קהל קיים אצל כולנו, ניתן היום לגשת לקורס דיבור מול קהל וללמוד איך להציג דברים באופן כזה, שאף מאזין שלכם לא יוכל לעמוד בפניכם. אחד הדברים הנלמדים בקורס זה הוא שימוש נכון בקול. קולנו יכול לומר עלינו הרבה ולכן, במידה ואנו מצטרדים, מגמגמים וכדומה, אנו עלולים ליצור רושם לא נכון ואף לגרום לנזק מיותר במיתרי הקול שלנו. לשם כך, מומלץ ללכת למספר מפגשים אישיים בתחום זה.
בתור בוגרי קורס כזה, תדעו כיצד להשתמש באינטונציה הנכונה לכל סוג של שיח, תוכלו ליהנות מעמידה מול קהל , לגשת בביטחון מלא ולהציע את עצמכם למשרות שונות, בפני בני או בנות זוג פוטנציאליים ומבחינת האפשרויות – השמיים הם הגבול!

הקול הוא כמעט הכל
כאמור, לשימוש נכון בקול שלנו יש משמעות רבה באופן העברת מסרים ברגעים חשובים במיוחד ובחיי היום יום בכלל. אם כן, מובן שעלינו לשמור על קולנו גם אם איננו זמרי אופרה. 
אנשי מקצוע רבים, אשר משתמשים רבות בקולם לפרנסתם כגון מורים, מרצים, מדריכים ואנשי מכירות עלולים לפתח יבלות על מיתרי קולם ולמצוא את עצמם במצב שבו אין באפשרותם להמשיך בעבודתם, או יותר מזה: בשגרת חייהם.
לכן, מומלץ ביותר לבעלי מקצועות הקשורים, בדיבור בפני קהל, לרתום את הכלי העסקי שלהם – הקול, לטובת העברת תחושה של סמכותיות ואמינות לקהל. 
לסיכום, חשיבותו של הקול ושימוש נכון בו הן בעת דיבור בפני קהל והן במקרים אחרים, הינה חיונית ליצירת תקשורת איכותית עם עצמנו ועם הסובבים אותנו.